Mezi Karlínem a Holešovicemi, tam, kde Vltava zpomaluje v zatáčce kolem Štvanice, se vznáší nová linie – betonová, bílá, přesná. Lávka HolKa nepřekonává řeku silou, ale klidem. Nenápadně spojuje dva živé městské světy, aniž by rušila tok nebo rytmus. Otevřená v létě 2023, prodloužila páteřní cyklostezky obou břehů a umožnila městu plynout jinak – tišeji, přímočařeji.
Její tvar se klene nad vodou v dvouměrném gestu – 38 metrů mezi Karlínem a ostrovem, 149 metrů z ostrova do Holešovic. Konstrukci z ultra-vysokopevnostního betonu navrhl trojhlas architektů Petr Tej, Marek Blank a Jan Mourek. Materiál, který není jen odolný, ale i lehký v pohledu. Subtilní profil bez rušivých prvků, bez zbytečné okázalosti. Most, který sám sebe nedefinuje jako dominantu, ale jako přirozené pokračování města.
Na holešovické straně lávka vyrůstá z Bubenského nábřeží u Pražské tržnice, v Karlíně dosedá měkce na protipovodňovou bariéru Rohanského nábřeží. Štvanice je středobodem – přístupná konečně bez oklik, přímým krokem. HolKa se stala nejen cestou, ale novým pohledem na město. Ukazuje, že i technická stavba může být tichou poezií v betonu – a že most nemusí jen spojovat, ale i zjemnit hranici mezi funkčností a krásou.